Φωτογράφηση αντικειμένων σε στούντιο

Η φωτογράφηση αντικειμένων στο στούντιο γίνεται συνήθως για διαφημιστικούς ή για εμπορικούς λόγους. Για τον λόγο αυτό χωρίζεται σε δύο κατηγορίες: διαφημιστική φωτογραφία και εμπορική φωτογραφία. Η διαφορά μεταξύ τους είναι απλή. Σε μία διαφημιστική φωτογράφηση υπάρχει συνήθως ένα concept που ακολουθείται, είτε αυτό έχει προέλθει από κάποιον στυλίστα φωτογραφήσεων είτε από τον ίδιο τον φωτογράφο ο οποίος συνήθως εκτελεί και χρέη στυλίστα.

Έτσι μία διαφημιστική φωτογράφηση έχει ένα στήσιμο, όπου το αντικείμενο φωτογραφίζεται σε χρήση, ή περιβαλλόμενο από άλλα αντικείμενα τα οποία τοποθετούνται ώστε να δώσουν την αίσθηση ότι το φωτογραφιζόμενο αντικείμενο – προϊόν βρίσκεται σε κάποιον πραγματικό χώρο. Για παράδειγμα, κάποιο φαγητό θα μπορούσε να φωτογραφηθεί μέσα σε ένα πιάτο, μαζί με μαχαιροπήρουνα, ένα ποτήρι με ποτό, χαρτοπετσέτες και άλλα αντικείμενα που βρίσκονται συνήθως επάνω στο τραπέζι την ώρα του φαγητού.

Αντίθετα μία εμπορική φωτογράφηση αποτελείται συνήθως από το προϊόν και μόνο. Αυτές συνήθως χρησιμοποιούνται για την ένταξή τους σε μία σελίδα περιοδικού ως ρεπορτάζ αγοράς ή σε κάποιον εμπορικό κατάλογο με αναγραφή τιμών δίπλα σε κάθε αντικείμενο.

Για να είναι επιτυχημένη μία φωτογράφηση στο στούντιο θα πρέπει ο φωτογράφος να γνωρίζει άψογα τις ιδιαιτερότητες του κάθε υλικού και πως πρέπει να φωτιστεί, καθότι η συμπεριφορά είναι εντελώς διαφορετική. Όταν πρόκειται για σύνθεση αντικειμένων η πολυπλοκότητα του φωτισμού και το styling μπορεί να χρειαστούν μέχρι και 8 ώρες προετοιμασίας ανά λήψη.